Relacja 2019

W dniach 22-24 marca br. w Międzynarodowym Centrum Targowo-Kongresowym Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie odbyły się Międzynarodowe Targi Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu Green Days 2019.

Targi miały charakter łączony B2B/B2C opierając swoja formułę na prezentacjach produktowych dla szerokiego grona zwiedzających zarówno biznesowych jak i konsumentów, dając im możliwość szczegółowego zapoznania się z ofertą poszczególnych wystawców.

Pierwsze dwa dni miały charakter probiznesowy. Ich głównym celem była promocja polskich producentów roślin ozdobnych i ogrodowych, jak również sprzętu ogrodniczego, produktów do pielęgnacji roślin, nawozów. Bardzo istotnym i coraz bardziej znaczącym obszarem wyeksponowanym na targach był polski design mebli ogrodniczych i wypoczynkowych oraz małej architektury ogrodowej i krajobrazu. Organizator targów – Ptak Warsaw Expo – wspiera inicjatywy mające na celu włączenie polskich producentów sektoru ogrodnictwa jak i architektury krajobrazu do światowej wymiany towarów i usług. Elementem projektu Green Days była strefa rozmów B2B z zaproszonymi przez Ptak Warsaw Expo wiarygodnymi zagranicznymi kontrahentami zakupowymi – w programie Hosted Buyer. W strefie tej odbyło się ponad 200 spotkań, w których uczestniczyli kontrahenci z Europy Wschodniej i z Afryki. Należy pamiętać, iż jest to strefa dedykowana dla polskich producentów.

 IMG_1695
 IMG_1693
 IMG_1691
 IMG_1915
 IMG_1905
 IMG_1907
 IMG_1903
 IMG_1894
 IMG_1877
 IMG_1876
 IMG_1875
 IMG_1868
 IMG_1864
 IMG_1859
 IMG_1858
 IMG_1857
 IMG_1853
 IMG_1854
 IMG_1851
 IMG_1849
 IMG_1847
 IMG_1843
 IMG_1839
 IMG_1831

Osią pierwszego dnia były prezentacje produktowe oraz wybór Kreator Garden Trendów spośród zgłoszonych produktów znajdujących się w przestrzeni targowej. Drugi dzień targowy – sobota dedykowany był konsumentom – gościem specjalnym tego dnia był Dominik Strzelec – który poprowadził tego dnia otwarte warsztaty ogrodnicze „Światło i cień w uprawie roślin w donicach” , spotkał się ponadto z influencerami działającymi w sektorze ogrodnictwa i architektury krajobrazu oraz z wybraną grupą wystawców. Głównym wydarzeniem niedzieli był pokaz w wykonaniu studentów Akademii Marioli Miklaszewskiej „Ślub poza schematem” .

 IMG_1818
 IMG_1815
 IMG_1812
 IMG_1809
 IMG_1807
 IMG_1804
 IMG_1795
 IMG_1791
 IMG_1789
 IMG_1788
 IMG_1785
 IMG_1782
 IMG_1765
 IMG_1754
 IMG_1751
 IMG_1749
 IMG_1744
 IMG_1740
 IMG_1731
 IMG_1721
 IMG_1714
 IMG_1710
 IMG_1708
 IMG_1709

Targi Green Days z założenia stworzone zostały w celu umożliwienia dotarcia firmom do klientów końcowych aby wytworzyć swoistego rodzaju popyt na rynku na dane gamy wprowadzanych u progu sezonu produktów. Targi Green Days to doskonała okazja do pozyskania bazy klientów końcowych, poprzez ukierunkowane działania marketingowe w przestrzeni targowej. Coraz więcej firm posiada doskonale rozbudowane sieci sprzedaży opartą na istniejących sieciach centrów ogrodniczych, sieciach dealerskich czy punktach detalicznych, gdzie tak naprawdę na jednej półce spotykają się produkty kilku marek. Siła nabywcza konsumenta jest wciąż niedoceniana i traktowana przez wielu wręcz z pogardą a to przecież dzięki oddolnym potrzebom konsumentów istnieje sprzedaż. Klienci są coraz bardziej wymagający, są chłonni rzetelnej informacji z pierwszej ręki a nie z etykiety na opakowaniu. Rolą producenta jest przekonanie ich do swojego produktu, utwierdzenie klienta w przekonaniu o słusznym wyborze i związanie go z marką. Coraz więcej firm wprowadza programy stricte konsumenckie – bazując na własnych wydarzeniach, akcjach promocyjnych, programach partnerskich. Targi Green Days są doskonałym kanałem dotarcia do konsumentów, bez angażowania dodatkowych środków marketingowych na pozyskanie grupy aktywnych klientów i umocnienie swojej pozycji na rynku. Bazując na marketingu targów Green Days firmy biorące w nich udział miały dostęp w roku bieżącym do grupy 18 753 zwiedzających. W jaki sposób wykorzystały ten potencjał zależało tylko od ich kreatywności.

Tegoroczna edycja targów przeszła certyfikację audytorów UFI. Wystawienie takiego certyfikatu poprzedzone jest wnikliwym audytem statystyk targowych: ogólna liczba sprzedanej powierzchni targowej, liczba wystawców krajowych i zagranicznych, liczba odwiedzających. Takie przejrzyste dane pozwalają zainteresowanym firmom podjąć decyzję o udziale w wybranych targach. Certyfikat ten świadczy o najwyższym poziomie świadczonych usług na rynku targowym.

Już dziś możemy zaprosić na kolejną edycje targów w terminie 20-22.03.2020. Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do kontaktu z działem targowym.